Maahantuontiyrittäjä Marko Hävänen on pyörittänyt yhden miehen maahantuontiyritystä jo vuosikymmenen.
– Homma alkoi sillä, että vein vanhoille kavereille nuuskaa sinne alas. Mietin, että mitä sieltä kannattaisi tuoda ja ajattelin, että tää ns. pahuus olisi hyvä kauppatavara, Hävänen kertoo.
Pahuus on tiivistynytt sekoitusta itseluottamusta, kunnianhimoa ja tunnekylmyyttä, ripauksella välinpitämättömyyttä.
– Pahuutta menisi suuryrityksille, seurakunnille ja oikeistopuolueille ihan niin paljon kuin vaan jaksaisi kantaa! Minulla on kuitenkin sellainen periaate, etten myy sitä yrityksille voitontavoitteluun, vaan ihmisille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat, Hävänen kuvailee.
Hänen mukaansa asiakkaat ovat ihan tavallisia ihmisiä. Pahuutta on perinteisesti käytetty työelämässä ja politiikassa, mutta nykyään pahuus kiinnostaa myös nuoria.
– Someaktiivit on uusi merkittävä käyttäjäryhmä. Some on oikeastaan räjäyttänyt tän koko homman, joten yritän vähän rajoittaa trollien ruokkimista. Kyllä ne pahuutensa kuitenkin jostain hankkii, senhän huomaa kun vähääkään kurkkaa vaikka Twitteriin, Hävänen kertoo.
– Toinen iso asiakassegmentti on Star Wars -fanit.
Hävästä ei kiinnosta laajentaa toimintaansa ulkomaille.
– No, esimerkiksi Venäjällä ja muissa diktaattorivaltioissa voisi kuvitella olevan isotkin markkinat, mutta vähänkään asiaa tunteville on selvää, että näillä johtajilla on ihan omat kanavansa alas. Luultavasti suoraan Saatanaan.
Kommentoi